«بیست و یکمین کنگره یونیما و جشنواره جهانی نمایش عروسکی» در شهر چنگدو در کشور چین

«بیست و یکمین کنگره یونیما و جشنواره جهانی نمایش عروسکی» در شهر چنگدو در کشور چین، از تاریخ ۹ تا ۱۳ خرداد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی مبارک یونیما، در این کنگره با حضور نمایندگانی از مراکز ملی یونیما از سراسر جهان، انتخابات کمیته اجرایی یونیما برگزار شد و طی این انتخابات ددی پادامجی به عنوان رییس، ژاک ترودو به عنوان دبیر کل، آنت دبس به عنوان نایب رییس اول و مانوئل موران به عنوان نایب رییس دوم برای چهار سال آینده برگزیده شدند.

مبارک یونیما (یونیمای  ایران) نیز – به عنوان یکی از مراکزی که از بیشترین تعداد اعضا برخوردار است – در این کنگره چهار نماینده داشت؛ حمیدرضا اردلان رییس یونیمای ایران، سلما محسنی اردهالی مسوول روابط بین الملل، پوپک عظیم پور مسوول کمیته پژوهش و افسانه زمانی منشی و مسوول کمیتۀ مالی کسانی بودند که به نمایندگی از یونیمای ایران در این کنگره شرکت داشتند.

در انتخابات کمیسیون های یونیما، با رأی اکثریت اعضا کمیتۀ «آماتورها» از میان کمیته های یونیما حذف و ۲ کمیتۀ جدید به این مجموعه اضافه شدند.

کمیتۀ «توسعۀ استراتژیک» کمیته ای بود که تشکیل آن از طرف حمیدرضا اردلان و یونیمای ایران پیشنهاد داده شد، و با رأی اکثریت به عنوان کمیته ای جدید کار خود را آغاز کرد؛ ریاست این کمیتۀ را یکی از اعضای کمیتۀ اجرایی، رونی آلبرشت از کشور بلژیک، بر عهده گرفت.

همچنین از حمیدرضا اردلان و پروفسور جان بل جهت طراحی و تدوین برنامۀ ۴ سالۀ یونیمای جهانی، برای عضویت در این کمیته دعوت به عمل آمد.

 در این کنگرۀ جهانی همچنین کمیتۀ «میراث معنوی» به جمع کمیته های یونیما افزوده شد که ریاست آن به یکی دیگر از اعضای کمیته اجرایی، میگوئل آرچه از کشور اسپانیا، واگذار شد.

به گزارش روابط عمومی مبارک یونیما، حضور نمایندگان یونیمای ایران در این کنگره، حضوری مثبت و نتیجه بخش بود و قرار است نمایندگان ایران در کمیسیون های «زنان»، «پژوهش»، «آموزش» و «توسعۀ استراتژیک» جزء اعضای اصلی باشند .

مطالب دیگر:

بهرام بیضایی: آیا فردا روز بهتری است؟
انتقاد از «وضعیت تئاتر کشور» در مراسم تودیع «محمد دشت گلی»
بشنوید؛ نمایشنامه خوانی «آسید کاظم» به یاد «محمود استاد محمد»
پیام ویدئویی «بهرام بیضایی» برای انتشار «هزار افسان کجاست؟»
دربارۀ شیوۀ «تئاترِ واژه به واژه» و جستجوی حقیقت در زمانۀ ما
یادداشت «محمد رحمانیان» دربارۀ «روز حسین» و «نشر چشمه»
پرونده ای به بهانۀ انتشار «مجموعه آثار آیسخولوس» در ایران
چرا «اشیل» در آرمانشهرِ افلاطون «سانسور» خواهد ‌شد؟ - (2)
آنچه «اشیل» به جا گذاشت؛ دستِ سرنوشت در آستین بازیگر دوم (1)